BAARS szkoli PKP
19 lipca mieliśmy okazję i ogromną przyjemność podzielić się naszą wiedzą i umiejętnościami z pracownikami PKP PLK. Całodniowe szklenie
Badania podłoża gruntowego sondą statyczną – sprzęt, jakość, interpretacja
odbyło się w samym centrum Warszawy. Część audytoryjną poprowadził Bartłomiej Czado a częśc warsztatową Paweł Jóźwiak. Oprócz teori i pokazowych sondowań CPTU nasi kursanci jako pierwsi w Polsce mieli okazję zobaczyć na żywo i przeanalizować proces interpratacji chwilę wcześniej wykonanych badań. Szkolenie obejmowało również w części audytoryjnej:
- Przegląd metod polowych badań podłoża – wady, zalety, ograniczenia stosowania
- Sondowanie statyczne CPT – wprowadzenie
- Rodzaje badań typu direct pushing
- CPTM,
- CPTU,
- SCPT,
- DMT.
- Sprzęt do badań CPTU
- stożki,
- systemy rejestracji,
- urządzenia do wciskania.
- Jakość badań CPTU
- przegląd norm przedmiotowych
- wymogi Eurokodu 7 i specyfikacji technicznych ISO
- certyfikaty kalibracji systemu pomiarowego
- saturacja filtrów porowych CPTU
- Interpretacja wyników badań
- mierzone parametry,
- lokalizacja i korekta błędów,
- identyfikacja rodzaju gruntu,
- określenie parametrów stanu gruntu,
- wyznaczanie parametrów wytrzymałościowych gruntu.
A w części warsztatowej:
- Prezentacja sprzętu do badań CPT
- CPT TRUCK – pokazowe sondowanie
- stożki o przekroju 10 cm2
- stożki o przekroju 15 cm2
- dylatometr Marchettiego (sterownik i łopatka),
- moduł sejsmiczny do badań SCPTU,
- Prezentacja i omówienie kart kalibracji stożków
- Prezentacja i omówienie „żywych” wyników badań CPTU
- Prezentacja i omówienie przykładowego raportu z przeprowadzonych badań
- Omówienie zagadnienia filtrów porowych i ich znaczenie w jakości wykonywanych badań
- Prezentacja zużywających się części stożków i ich wpływ na jakość badań
Dziękujemy za miłe przyjęcie, zainteresowanie i tak dużą ilość zadanych pytań :):)